T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇANKIRI / MERKEZ - Çankırı Şehit Korhan Kuruçay Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

BÜRO YÖNETİMİ ALANI

 

10-06-2020

Büro yönetimi alanı;  ofis yönetimi, yazışma,  iletişim,  ticari hayat, ofis makineleri, sunum, toplantı, seyahat, organizasyon hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim-öğretim veren bir alandır. Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi, büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu, büro hizmetlerinde işlerin elektronik makineler ve bilgisayarlarla yapılması ve yine sonuçlarının bilgisayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Büro otomasyon araçları, başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi araçlardır.

Bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda, gerekli mesleki  yeterliklere  sahip, gelişmelere uyum sağlayan  ve kendini sürekli geliştiren  nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca alanımızda eğitim alan öğrencilerimize, F klavye ile  on parmak hızlı yazma becerisi kazandırılmaktadır.

2012 yılında eğitim öğretime açılan alanımız, aynı zamanda ilimizde tek olma özelliğine sahiptir. Okulumuzda, Yönetici Sekreterliği (Asistanlığı)  dalında eğitim öğretim verilmektedir.

Okulumuzda, alanımıza ait tam donanımlı 21 adet dizüstü ve 24 adet masaüstü bilgisayarlarla destekli 2 adet uygulama laboratuvarı bulunmaktadır.

Son sınıfa geçen öğrencilerimiz ilimizdeki kamu kurumlarında ve özel kurumlarda beceri eğitimi alarak okulda öğrendikleri teorik bilgilerini, beceri eğitimlerinde uygulayarak iş hayatı deneyimi kazanmaktadır.

Mezun olduklarında kendi alanlarındaki 2 yıllık ve 4 yıllık yüksek öğretim kurumlarında eğitimlerine devam edebilmekte, Adalet Bakanlığının açmış olduğu Zabıt Katipliği sınavlarına da katılarak iş sahibi olabilmektedirler. Mezun öğrencilerimizin ek puan alarak, yönlenebilecek yüksek öğretim kurumları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir. (KAYNAK: OSYS 2020 KILAVUZU)

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Büro yönetimi ve sekreteri (asistanı) meslek elemanı büroda görev yapar. Çalışma saatleri genellikle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere veya hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma ortamı bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla iletişimde bulunurlar.

 ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Büro yönetimi ve sekreterlik (asistanı) bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluş da, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.

Mezun olan öğrencilerimizin ek puan ile yerleşebileceği bölümleri incelemek için tıklayınız.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.06.2020 - Güncelleme: 29.12.2023 09:25 - Görüntülenme: 549
  Beğen | 5  kişi beğendi